Bedrijfsverhuizing: zo doen we dat

07 December 2023
Ruth Bosch

Recent hebben wij een prachtige opdracht afgerond bij KAVO Parts, een nieuwe klant. KAVO Parts is gespecialiseerd in auto-onderdelen en had een verhuizing voor de boeg naar een andere locatie binnen Apeldoorn. Anderhalf miljoen onderdelen moesten binnen twee weken verhuisd worden naar de nieuwe locatie. We spraken Peter Bloemberg en Herald Nijenhuis  van KAVO Parts, samen met onze directeur Peter Schoenmaker over dit grote project, dat in zeer korte tijd afgerond diende te worden.

Hoe krijg je in twee weken een bedrijfslocatie van zo’n grote omvang naar de andere locatie? Dat vergt veel flexibiliteit, maar dat is voor ons geen enkel probleem. Peter: “We hebben twee weken lang, 6 dagen in de week van 7.00 uur tot 22.00 uur gewerkt in 2 ploegen. Omdat we op hetzelfde industrieterrein zitten en onze behoefte aan opslag ook groeiende is, konden we een goede combinatie maken van verhuizen en opslag."

Hoe verliep het project?

"Het hele proces verliep buitengewoon soepel en efficiënt. Albert van de Scheur was in staat om zich aan te passen aan onze veranderende behoeften en zorgde ervoor dat alles volgens plan verliep. We waardeerden hun flexibiliteit enorm."

Het was duidelijk een uitdagende klus. Peter, kun je onze aanpak van dit project nog wat toelichten?

"Vooraf hebben we samen met KAVO Parts de tijdslijn besproken en de impact doorgenomen. Vervolgens hebben we alle equipment gereed gemaakt en onze collega's geïnformeerd dat we tijdens dit project veel moesten vervoeren in korte tijd. Al met al hebben we ruim 100 trailers vol getransporteerd met goederen en diverse reachtrucks vervoerd."

Dat vereiste ongetwijfeld veel inzet. Waren er nog bijzonderheden tijdens het project?

"Ja, naast veel transport en beschikbaarheid, werden we ook last-minute gebeld om te assisteren op een zaterdag. Door de inzet, betrokkenheid en flexibiliteit van onze collega's liep alles volgens schema. We gebruiken nu met veel tevredenheid de extra opslaglocatie voor onze klanten."

Dat klinkt erg positief, hoe denkt u over het eindresultaat?

"We zijn uiterst tevreden met het eindresultaat. Niet alleen hebben ze de strakke deadlines gehaald, maar ze hebben dit gedaan zonder enige schade aan onze goederen. Het was een enorm project en het feit dat alles zo vlekkeloos verliep, geeft ons veel vertrouwen in Albert van de Scheur."

Fijn om te horen! Bent u van plan om in de toekomst vaker met Albert van de Scheur samen te werken?

"Absoluut, we zijn van plan om Albert van de Scheur in de toekomst vaker in te schakelen. Hun professionaliteit en sociale benadering hebben ons overtuigd. Ze denken echt met ons mee en zorgen ervoor dat onze behoeften worden begrepen en vervuld. Dit is precies wat we zoeken in een dienstverlener, en we kijken uit naar verdere samenwerkingen."

Een succesvolle samenwerking dus, die voor beide partijen naar meer smaakt. We kijken uit naar de toekomstige werkzaamheden die wij mogen uitvoeren voor KAVO Parts. Uiteraard houden we jullie op de hoogte van alle mooie projecten die wij het hele jaar door uitvoeren. Houd onze kanalen dus in de gaten voor meer.

Kraan groen

Interessante blog?

topic image

Meer nieuws

Bekijk alle nieuwtjes
Welkom terug! Harold over zijn werk
20 Februari 2024

Welkom terug! Harold over zijn werk

Deze maand is Harold, projectleider bij Albert van de Scheur, bij ons teruggekomen! Na een carrière…

Even voorstellen: onze nieuwe collega Arriën
13 Februari 2024

Even voorstellen: onze nieuwe collega Arriën

Graag stellen wij bij deze weer een van onze nieuwe collega’s voor. Deze week aan…

Even voorstellen: Onze nieuwe collega Kevin
16 Januari 2024

Even voorstellen: Onze nieuwe collega Kevin

Graag stellen we weer een van onze nieuwe collega's voor. Deze week aan het woord:…